Welkom bij SuperSaaS

Welkom bij SuperSaaS — de eenvoudige en flexibele manier om uw online boekingen te beheren. Bedankt voor uw registratie! Ons team streeft ernaar een online boekingssysteem te bieden dat perfect aansluit op uw behoeften.

Aan de slag

Een agenda maken met SuperSaaS is eenvoudig!

  1. Maak uw eerste agenda: begin met inloggen in uw SuperSaaS-account en klik daarna op ‘Nieuwe agenda’.
  2. Kies een type agenda: bepaal welk soort agenda u nodig heeft. Of het nu gaat om een-op-een afspraken of groepslessen, het is allemaal mogelijk.
  3. Aanpassen aan uw wensen: u kunt uw beschikbaarheid, boekingsregels, kleuren en nog veel meer instellen.
  4. Zet hem online! Pas als u helemaal tevreden bent met uw agenda, deelt u de link met uw klanten of team, of integreert u hem in uw site.

Als u visueel ingesteld bent, vindt u het misschien handiger om een video te bekijken. Kies de video die het beste past bij wat u wilt doen.

Hoe maak je een afsprakensysteem?
Hoe maak je een les- of evenementenboeksysteem?
Hoe maak je een reserverings- of verhuursysteem?
Sluiten
Sluiten
Sluiten

Pas SuperSaaS aan uw behoeften aan

Als u uw eerste agenda al hebt opgezet kunt u kijken naar de mogelijkheden om de boekingservaring verder te beteren.

Het uiterlijk aanpassen

SuperSaaS biedt u diverse mogelijkheden om het uiterlijk van uw agenda aan te passen aan uw specifieke wensen. Naast het formaat en de standaardweergave van de agenda kunt u ook de kleuren en de inhoud van berichten in het systeem of automatische bevestigingen aanpassen.

Schematische afbeelding van layout mogelijkheden
Schematische afbeelding van layout mogelijkheden
  • Afmetingen en overzichten aanpassen: Een agenda heeft verschillende beschikbare overzichten, die de agenda op een andere manier presenteren, zoals een overzicht per dag, per week of maand, of als een lijst van beschikbare ruimtes. U kunt instellen welke overzichten beschikbaar moeten zijn voor de eindgebruiker en verschillende instellingen aanpassen zoals het formaat van een overzicht.
  • Teksten op het scherm aanpassen: Veel van de door het systeem getoonde tekst in het registratie- of reserveringsproces kan worden aangepast of vervangen worden door uw eigen tekst. Bijna alle berichten kunnen zogeheten ‘autotekst’ bevatten. Autoteksten zijn speciale woorden die op het moment dat het bericht gegenereerd wordt worden vervangen door iets anders.
  • E-mail berichten aanpassen: De e-mail en sms-berichten die door het systeem gegenereerd worden als onderdeel van het reserveringsproces kunnen worden aangepast of vervangen door uw eigen berichten. Hetzelfde geldt voor herinnerings- en follow-up berichten.
  • De kleuren van de agenda aanpassen: Het uiterlijk van een agenda en de vormgeving van de overkoepelende gebruikersinterface kunnen afzonderlijk worden ingesteld. U kunt de kleuren van de agenda aanpassen door een ander kleurthema te selecteren of zelf een kleur te kiezen voor de verschillende elementen van de agenda.
  • Agenda onder eigen domeinnaam: Als u een eigen domeinnaam heeft kunnen uw gebruikers de agenda daarop kunnen bijvoorbeeld bereiken op een adres als agenda.mijnbedrijf.nl.
  • Algemene instellingen: Op accountniveau kunt u de standaard notatie van dag en tijd aanpassen. Ook zijn er instellingen voor verschillende tijdzones en talen beschikbaar. Verder kunt u zelfs de termen die het systeem gebruikt om te verwijzen naar gebruikers aanpassen naar een term die voor u van toepassing is, zoals ‘studenten’.
Documentatie over het uiterlijk

Het boekingsproces vormgeven

Het boekingsproces voor gebruikers van uw agenda is zeer flexibel aan te passen. U kunt opgeven welke informatie gebruikers in moeten voeren bij het maken van een afspraak en welke stappen ze hiervoor moeten doorlopen. Er kunnen ook beperkingen worden ingesteld op de termijn waarin gebruikers hun afspraken mogen maken of wijzigen.

Schematische afbeelding met voorbeeld van flexibel boeken
Schematische afbeelding met voorbeeld van flexibel boeken
Schematische afbeelding met voorbeeld van flexibel boeken
  • Afspraakgegevens verzamelen: Naast de standaard invulvelden, zoals naam en e-mail, kunt u zelf velden toevoegen om informatie te verzamelen van de gebruiker.
  • Het boekingsproces aanpassen: Mogen gebruikers herhalende reserveringen maken? Is betaling of goedkeuring vereist voor het maken van een afspraak? Moeten nieuwe afspraken bevestigd worden? Naar wie? Iedere stap in het reserveringsproces is aan te passen.
  • Beperkingen instellen: Door beperkingen in te stellen kunt u het gedrag van de agenda en gebruikers in goede banen leiden. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen binnen welke termijn een afspraak geannuleerd mag worden.
  • Eigen formulieren toevoegen: Als u meer informatie wilt verzamelen dan mogelijk is met de standaardvelden, dan kunt u dit doen door een formulier toe te voegen aan het registratie- of reserveringsproces. Het is hiermee ook mogelijk om bestanden te uploaden. U kunt een formulier ook losstaand gebruiken, bijvoorbeeld door het te gebruiken als contactformulier op uw website.
  • Agenda’s combineren: Eén van de krachtigste mogelijkheden van SuperSaaS is dat agenda’s met elkaar gecombineerd kunnen worden. Op die manier kunnen zeer ingewikkelde toepassingen ondersteund worden.
Documentatie over het boekingsproces

Beheren wie toegang heeft tot de agenda

Waarschijnlijk wilt u niet dat zomaar iedereen uw agenda kan bekijken of afspraken kan maken. U kunt zelf precies instellen wie uw systeem mag gebruiken welke informatie ze mogen zien en wie informatie mag wijzigen. Wilt u de agenda juist openbaar maken? Ook dat is mogelijk. De uitgebreide toegangsbeheeropties maken dit een van de meer complexe onderdelen van het SuperSaaS-systeem. We adviseren u dan ook om het systeem altijd even als gebruiker uit te testen om te controleren of de juiste informatie zichtbaar is.

Schematische afbeelding van toegangsrechten
Documentatie over toegangsbeperking

Betaling toevoegen aan uw agenda

Als u wilt dat klanten betalen voor de dienst die u levert dan kunt u de prijs van de afspraak tonen in het boekingsproces. Vervolgens kan een online betalingstransactie worden ingesteld als onderdeel van het boekingsproces. SuperSaaS biedt verschillende betaalopties, variërend van het tonen van prijzen tot betalingen via Mollie (iDEAL), Stripe of PayPal of door gebruik te maken van ons kredietsysteem. Daarnaast kunt u werken met verschillende vormen van kortingen en vouchers.

Schematische afbeelding van online betaling
Schematische afbeelding van online betaling
  • Prijzen instellen: Los van of u betaling vraagt bij het maken van een reservering of klanten vraagt om later te betalen, wilt u waarschijnlijk de prijzen van de diensten of middelen tonen. U kunt vaste prijzen instellen of via de prijsregels een prijs berekenen op basis van criteria zoals de lengte van een afspraak of de dag en tijd van de week.
  • Automatische betaling via PayPal, iDEAL of creditcard instellen: Om uw klanten online te laten betalen op het moment dat ze een reservering bij u maken, kunt u gebruik maken van ons geïntegreerde betaalsysteem. U kunt kiezen tussen Mollie (iDEAL) of PayPal, of uw klanten beide opties aanbieden. Uw klanten hoeven zelf niet over een PayPal-account te beschikken om via PayPal af te rekenen. Ze kunnen betalen via hun creditcard of bankrekening.
  • Facturering en handmatige betaling: Als u wel wilt laten betalen, maar niet op het moment dat de afspraak gemaakt wordt, dan kunt u facturering of handmatige afhandeling gebruiken. U kunt via factureringsprovider een factuur naar de klant laten sturen nadat de afspraak heeft plaatsgevonden, of ervoor. Als u de betaling handmatig wilt afrekenen kunt u de klant een pagina tonen waarin bijvoorbeeld gevraagd wordt om een Tikkie of een overschrijving te doen.
  • Het kredietsysteem: Als u klanten liever laat betalen met krediet, wat ze van u krijgen of kopen via een online winkel in uw SuperSaaS account, dan kan dit ook. Als het krediet als valuta wordt getoond, dan kunnen ze zelfs met een combinatie van creditcard en krediet betalen.
  • Kortingen en vouchers: Los van deze betaalopties zijn er verschillende manieren waarop u kortingen kan aanbieden. Deze variëren van eenmalige kortingen tot klant gebonden kortingen en het accepteren van coupons als onderdeel van een promotionele actie. Door gebruik te maken van de prijsregels kunt u verschillende tijdsgebonden kortingen instellen, zoals een weekend of seizoensgebonden korting.
  • Geavanceerde prijsstelling: Met prijsregels kunt u de prijs van afspraken laten afhangen van specifieke condities. Hiermee kunt u bijvoorbeeld bereiken dat prijzen variëren met de beschikbare ruimte of met de dag van de week.
Documentatie over betaling

Delen of integreren van de agenda in uw website

Zodra u tevreden bent met de instellingen en het uiterlijk van uw agenda en u het heeft getest om er voor te zorgen dat het proces voor de gebruiker verloopt zoals u dit in gedachten had, bent u er klaar voor om de agenda aan de buitenwereld te presenteren.

Schematische afbeelding van website-integratie
Documentatie over website integratie