Documentatie
Afdrukken

Beginnen met SuperSaaS

Het opzetten van een SuperSaaS agenda is redelijk eenvoudig. Er is geen vaste volgorde van stappen waarin de verschillende onderdelen van de agenda ingesteld moeten worden. Een goede manier om te beginnen is om eerst te bepalen wat u nodig heeft aan de hand van de volgende vijf vragen:

  1. Welk type agenda heeft u nodig?
  2. Wie mag uw agenda bekijken en/of gebruiken en wat mogen ze wel en niet doen op de agenda?
  3. Hoe zou het reserveringsproces er voor gebruikers uit moeten zien?
  4. Wilt u betaling integreren in het reserveringsproces?
  5. Hoe moet de agenda er visueel uitzien? Wilt u klanten doorsturen naar onze website of wilt u de agenda integreren op uw eigen website?

Als u over deze vragen na heeft gedacht kunt u beginnen met het instellen van uw agenda. De beste manier om dit te doen is aan de hand van onderstaande ‘bouw- en testcyclus’:

  1. Zet een basisagenda op via de Nieuwe Agenda Starthulp
  2. Test of alles er uit ziet zoals u had verwacht
  3. Mocht u nog iets willen veranderen, ga terug naar de agendaconfiguratie en ga vervolgens weer verder met stap 2
  4. Op het moment dat u tevreden bent over de functionaliteit en het uiterlijk van de agenda, kunt u klanten naar de URL verwijzen of de agenda integreren op uw eigen website

Naar de volgende stap: 3 agenda’s, welke te gebruiken?