Veelgestelde vragen (FAQ)

Algemeen

Hoe kan ik contact opnemen met SuperSaaS?
SuperSaaS is een self-service systeem. Dit houdt in dat al onze klanten het systeem zelf instellen en wij hen waar nodig ondersteunen met online support. Mocht u vragen hebben over specifieke instellingen dan helpen we u hier graag bij via e-mail. Hierdoor zijn we in staat om onze prijzen zo laag mogelijk te houden en om een gratis versie aan te bieden voor nieuwe klanten en niet-commercieel gebruik.
Is het echt gratis? Wat kost het?
U kunt SuperSaaS gratis uitproberen en u mag de gratis versie blijven gebruiken voor privé en niet-commerciële doeleinden. Indien u de gratis versie gebruikt worden er advertenties vertoond en is onder meer het aantal afspraken dat gemaakt kan worden beperkt. De prijslijst voor commerciële abonnementen kunt u vinden op de pagina Prijzen.
Hoe verwijs ik klanten naar mijn agenda?
U kunt uw klanten op een aantal manieren naar uw agenda verwijzen. De meest voorkomende manier is om een linkje naar de agenda op uw website te plaatsen. Ook kunt u de agenda in een iframe op uw website plaatsen. Onder Integreren vindt u hier meer informatie over. Of u stuurt een linkje naar uw agenda via e-mail, Twitter of Facebook. U vindt de link naar uw agenda op de “overzicht” tab van het configuratiescherm.
Heb ik een eigen website nodig?
De meeste mensen plaatsen een "Reserveer nu!" link of knop op hun website die naar hun SuperSaaS agenda verwijst, maar er zijn andere mogelijkheden als u geen website heeft. De link naar uw SuperSaaS agenda is een gewone weblink en u kunt deze bijvoorbeeld e-mailen, op Twitter zetten of op uw Facebook pagina plaatsen.
Kan ik de persoonlijke gegevens van mijn klanten privé houden?
We nemen de bescherming van de privacy en veiligheid van de gegevens van zowel uw klanten als uzelf zeer serieus. In de configuratie van uw SuperSaaS agenda kunt u precies aangeven welke informatie zichtbaar is voor anderen. De namen van uw klanten zullen enkel zichtbaar zijn voor anderen als u hiervoor kiest. Let wel: wanneer u als beheerder ingelogd bent kunt u altijd alle gegevens zien. Om te kunnen toetsen of alles naar behoren werkt zult u als gebruiker naar uw agenda moeten kijken.
Waarom werkt mijn agenda wel voor mij en niet voor anderen?
Wanneer u bent ingelogd als beheerder heeft u andere rechten dan een gebruiker. Het is raadzaam om uit te loggen als beheerder als reguliere gebruiker om te toetsen of de agenda werkt zoals de bedoeling is. Lees hier meer over onder De agenda testen. Misschien kloppen de toegangsinstellingen niet. Via de tab “Toegang” op het configuratiescherm bepaalt u voor iedere agenda wie afspraken mag maken en/of wijzigen. Overigens, als u een “capaciteits” agenda gebruikt kunnen uw klanten zich alleen inschrijven op plekken die u van tevoren gecreëerd hebt. Als u wilt dat uw klanten zich op enig tijdstip binnen de openingstijden kunnen inschrijven, is een zogenaamde “resource” agenda wellicht geschikter.
Hebben jullie een app?
Als iemand uw SuperSaaS agenda bezoekt met een mobiele telefoon of een tablet wordt automatisch een versie van de site vertoond die geschikt is voor mobiele apparaten. Ook kunt u uw SuperSaaS agenda als icoontje op het beginscherm van uw mobiele telefoon of tablet zetten. Het ziet er uit als een “app” maar u hoeft er niet voor naar een “app store”. Zie SuperSaaS en mobiele apparaten voor meer informatie.
Mag ik SuperSaaS aan mijn klant doorverkopen?
U bent vrij om onze diensten door te verkopen en/of aanpassingen te maken of diensten toe te voegen met behulp van onze API. Zie voor meer informatie en prijzen de pagina Partner programma’s pagina. De software is niet te koop voor installatie op uw eigen server.

Abonnementen en facturering

Wat houdt de “toekomstige reserveringen limiet” precies in?
Het maximum aantal reserveringen betreft het totaal aantal toekomstige reserveringen in de agenda. Dus zodra een reservering voorbij is telt die niet meer mee voor het totaal. Er is geen limiet per maand of per jaar. De pagina Verbruiksgegevens op het dashboard van je account biedt gedetailleerde informatie.

Dit lijkt misschien ingewikkeld in vergelijking met de maandelijkse limiet die door andere bedrijven gehanteerd wordt, echter heeft het een aantal voordelen voor onze klanten. U kunt instellen hoe ver van tevoren uw klanten zich mogen inschrijven op uw SuperSaaS agenda. Wanneer uw boekingslimiet overschreden raakt kunt u er op deze manier voor zorgen dat u automatisch weer onder de limiet valt. Zo wordt u niet gedwongen direct een groter abonnement af te sluiten zoals vaak het geval is bij andere aanbieders.
Wat gebeurt er als ik de limiet van mijn account overschrijd?
Als u meer reserveringen of gebruikers heeft dan is toegestaan waarschuwt het systeem u per e-mail. U heeft dan drie dagen de tijd om te upgraden of om het aantal terug te brengen. Mail ons gerust als u meer tijd nodig heeft. Als u na drie dagen nog steeds over de limiet bent kunnen geen nieuwe reserveringen meer worden aangemaakt. De overige functionaliteit van de site blijft gewoon beschikbaar, u kunt reserveringen die al gemaakt zijn dus nog steeds inzien en wijzigen.
Mijn betaling is mislukt: wat nu?
Het gebeurt wel vaker bij PayPal dat betalingen zonder duidelijke reden mislukken, op zich is dat geen reden om je zorgen te maken. In dat geval proberen ze het na een paar dagen nogmaals. Mocht er iets zijn gewijzigd in de betaalmethode bij PayPal, dan kun je voor de zekerheid even kijken naar de instelling “primaire betaalbron”. Nadat je in PayPal bent ingelogd kun je op het scherm “Mijn vooraf goedgekeurde betalingen” op het abonnement klikken.

Als een betaling drie keer achter elkaar is mislukt dan zal PayPal het SuperSaaS abonnement automatisch annuleren, maar ook dat is niet zo erg. Je SuperSaaS account en alle afspraken blijven gewoon behouden en normaal gesproken is het probleem eenvoudig op te lossen door je opnieuw te abonneren. Als je abonnement door PayPal gecanceld wordt ontvang je van het systeem een mail waarin gevraagd wordt om binnen 3 dagen opnieuw te abonneren, maar je kunt ons altijd even een e-mail sturen als je meer tijd nodig hebt om je PayPal account in orde te maken.
Worden mijn gegevens verwijderd als mijn abonnement eindigt?
SuperSaaS zal nooit uw toekomstige reserveringen verwijderen. Ook niet als uw abonnement bewust beëindigd is. Indien uw abonnement, al dan niet onbedoeld, beëindigd is, kunt u simpelweg opnieuw een abonnement afsluiten via de pagina Abonnementsbeheer. Wanneer u te veel afspraken in uw agenda heeft staan, ontvangt u een e-mail van ons systeem waarin u gevraagd wordt zich binnen 3 dagen opnieuw te abonneren. Schroom niet om contact met ons op te nemen als u meer tijd nodig heeft. Na 3 dagen wordt de mogelijkheid om nieuwe afspraken te maken geblokkeerd totdat het probleem opgelost is. De rest van het account blijft volledig functioneel.
Kan ik met iets anders betalen dan met PayPal?
We kunnen momenteel helaas alleen betalingen via PayPal accepteren. Een PayPal account is gratis en PayPal accepteert ook Nederlandse bankrekeningen. Het aanmaken van een PayPal account kost een klein beetje moeite maar het heeft voor u als klant een aantal grote voordelen. Het voornaamste voordeel is dat de financiële gegevens niet door SuperSaaS of door iemand anders in te zien zijn, waardoor deze dus ook niet in verkeerde handen kunnen vallen. Ook kunt u ten allen tijde de betalingen stoppen vanuit uw PayPal account. Als het voor uw organisatie niet mogelijk is om PayPal te gebruiken dan is het wellicht een oplossing om een webontwikkelaar te vragen om een abonnement te nemen namens u en u daarvoor een factuur te sturen.
Kunt u mij een factuur sturen?
Een abonnement kan alleen via PayPal betaald worden. Een BTW-factuur voor uw administratie kunt u na de betaling vinden op de pagina Abonnementbeheer.
Hoe wijzig ik mijn creditcard of de bankrekening?
U kunt de gegevens van uw creditcard of bankrekening aanpassen binnen uw PayPal account. U hoeft ons hier niet van op de hoogte te stellen. Let op: als u simpelweg uw oude creditcard verwijdert van uw PayPal account en deze later vervangt door een andere kan PayPal in de tussentijd uw SuperSaaS abonnement beëindigen. Om dit te voorkomen dient u eerst de nieuwe creditcard toe te voegen voordat u de oude verwijdert.
Hoe kan ik een ander PayPal account gebruiken om te betalen?
Als u een ander PayPal account wil gaan gebruiken dient u eerst het oude abonnement op te zeggen. De volgende vraag legt uit hoe u het abonnement kunt opzeggen. Vervolgens start u een nieuw abonnement vanuit het scherm “Abonnementbeheer” in uw SuperSaaS account waarbij u inlogt met uw nieuwe PayPal account. Zolang u beide handelingen uitvoert voor het einde van de betaalperiode is er geen enkel effect op de werking van uw SuperSaaS account. Het systeem houdt rekening met wat er betaald is voor het oude abonnement, dus u hoeft niet tot het einde van de betaalperiode te wachten om dit te doen.
Hoe zeg ik mijn abonnement op?
U kunt uw abonnement opzeggen vanuit uw PayPal account, wat u kunt vinden via Abonnementbeheer. Uw account wordt aan het eind van de huidige abonnementsperiode omgezet naar de gratis versie. U kunt het gratis account gewoon aanhouden voor het geval u het in de toekomst nog eens nodig hebt. Als u het account helemaal wilt verwijderen van onze servers dan kan dat op diezelfde pagina na afloop van het abonnement.

Talen

De schermen die uw klanten zien zijn beschikbaar in 29 talen. Ondersteuning is beschikbaar in de volgende talen: