Support
Documentatie

SuperSaaS voor commercieel gebruik

Maakt u als bedrijf gebruik van SuperSaaS en wilt u er alles uit halen wat er in zit? Dan hebben we enkele tips voor u om optimaal gebruik te maken van uw systeem.

  • Zorg dat uw voicemail verwijst naar de mogelijkheid om online afspraken te maken. Dit scheelt u een hoop tijd met het afluisteren van berichten en het terugbellen van klanten.
  • Bekijk uw reserveringsstatistieken regelmatig via Beheren > Rapportage. U kunt ook uw eigen rapportages maken in Excel of Google Docs door de reserveringsgegevens in CSV, XLSX, XLS of XML-formaat te downloaden via Beheren > Download.

    Hier kunt u tevens uw boekingen downloaden als HTML-file om af te drukken of als ICS-file om in een ander programma te gebruiken.

Statistieken
  • Als u de agenda integreert in uw website, zorg er dan voor dat bezoekers deze eenvoudig kunnen vinden. Bezoekers kijken makkelijk over de agenda heen als deze bijvoorbeeld op uw contactpagina staat. Daarom adviseren we u altijd om de agenda op een aparte pagina te integreren met een duidelijke titel in de navigatie zoals Online Afspraken of Maak een reservering, om er zeker van te zijn dat klanten op de hoogte zijn van de optie om online afspraken te maken. Daarnaast kan het nuttig zijn om nog een Boek nu knop op andere pagina’s te zetten om te verwijzen naar de optie om online te reserveren.
  • Kies voor een knop die past bij de stijl van uw website, maar tegelijkertijd opvalt. U kunt experimenteren met verschillende stijlen en plekken om het effect te meten zoals uit wordt gelegd op deze site van het bekende Baymard Institute. Onderzoek wijst uit dat de kleur, tekst, positie en het formaat van de knop een significant verschil op kunnen leveren in conversie-percentages. Deze voorbeelden van A/B testen geven u een indruk van de mogelijke effecten.
  • Overweeg de optie om betaling te integreren in het reserveringsproces. U kunt klanten via iDEAL of via PayPal direct laten betalen bij het maken van de reservering. Dit scheelt u een hoop tijd aan administratie en kassa werkzaamheden.
  • Het is mogelijk om SuperSaaS te koppelen met een factureringssysteem zoals Moneybird. Daarmee kunt u automatisch facturen laten aanmaken bij elke nieuwe afspraak. Deze koppeling verloopt via een zogeheten webhook.
  • Gebruik uw klantendatabase om uw klanten te binden door ze bijvoorbeeld nieuwsbrieven en aanbiedingen te sturen. U kunt uw klanten database eenvoudig exporteren uit SuperSaaS en importeren in gratis programma’s zoals MailChimp. In uw mailings kunt u vervolgens een “Reserveer nu” knop toevoegen, zodat uw klanten bij het lezen van de mailing getriggerd worden om een afspraak of reservering bij u te maken.
  • U kunt er voor kiezen om klanten een sms of e-mail herinneringen te sturen van afspraken. Deze herinneringen kunnen helpen om het aantal no-shows terug te dringen.
  • Met follow-up e-mails kunt u klanten na een afspraak eenvoudig om feedback vragen. Dit is ook meteen een mooie gelegenheid om een link naar uw Facebook of Twitter toe te voegen om meer likes en volgers te krijgen. U kunt een link toevoegen aan uw de follow-up e-mail (of de bevestiging) via Configureren > Uiterlijk (zie ook e-mail berichten aanpassen).