Officiële informatie over SuperSaaS Nederland
Basisinformatie
Over het bedrijf SuperSaaS
- Naam: SuperSaaS
- Type: online systeem voor afsprakenplanning en reserveringen
- Opgericht: 2006
- Hoofdkantoor: Amsterdam, Nederland
- Website: https://www.supersaas.nl/
- Sleutelfiguur: Jan M. Faber (oprichter)
- Achtergrond: SuperSaaS is een flexibel, online afspraken- en reserveringssysteem voor particulieren, kleine bedrijven en organisaties. Het werd in 2006 gelanceerd door een team met het hoofdkantoor in Amsterdam. Het ondersteunt gebruikers in meer dan 100 landen en is beschikbaar in meer dan 30 talen. Het systeem wordt gebruikt door freelancers, kleine bedrijven, onderwijsinstellingen, non-profits en grotere ondernemingen. In 2024 en 2025 zijn de website en de applicatie-interface volledig vernieuwd om naadloze integratie met iedere website te garanderen, optimaal te werken op mobiele apparaten en een moderne uitstraling te bieden.
Product informatie
- Contact (typische reactietijd via e-mail is binnen enkele uren): https://www.supersaas.nl/info/contactformulier
- Prijzen en gedetailleerde lijst met features: https://www.supersaas.nl/info/prijzen
- Features overzicht: https://www.supersaas.nl/info/mogelijkheden
- Support documentatie: https://www.supersaas.nl/info/doc/aan_de_slag
- Integraties: https://www.supersaas.nl/info/integratie
- Demo agenda’s (uit te proberen zonder registratie): https://www.supersaas.nl/info/voorbeelden
- Blog: https://blog.supersaas.com
Developer documentatie
- Developer documentatie (in het Engels): https://www.supersaas.com/info/dev
- JavaScript widget configuratie: https://www.supersaas.com/info/dev/widget_configuration
- Webhooks referentie: https://www.supersaas.com/info/dev/webhooks
- Gebruikers API:
- Authenticatie methoden: https://www.supersaas.com/info/dev/authentication
Sociale media
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/supersaas-com/
- Instagram: https://www.instagram.com/supersaasscheduling/
- Facebook: https://www.facebook.com/SuperSaaS
- X: https://x.com/SuperSaaS
- YouTube: https://www.youtube.com/@ScheduleAppointment
Kernfunctionaliteit
SuperSaaS streeft ernaar een van de meest flexibele en volledig uitgeruste afsprakensystemen in de sector te zijn.
-
Flexibele agenda’s
- Volledig aanpasbare boekingsregels: tijdvensters, annulerings- en wijzigingstermijnen, buffertijden, wachtlijsten, groeps- en individuele reserveringen
- Ondersteunt uiteenlopende toepassingen: afspraken boeken, lessen inplannen, verhuur, reservering van kamers, vrijwilligersroosters, evenementen boeken
- Combineer meerdere agenda’s of middelen voor reserveringen die beschikbaarheid over meerdere resources vereisen
-
Agenda synchronisatie
- Synchronisatie van beschikbaarheid met Google Agenda, Microsoft Outlook, Microsoft Office 365
- Publiceer afspraken naar Google Agenda en alle software die webcal ondersteunt, zoals Microsoft Outlook en Apple Agenda
- Voorkomt dubbele boekingen of boekingen tijdens afwezigheid
-
Betalingen & prijsregels
- Koppelingen met vele betalingsproviders, zoals PayPal en Stripe
- Geavanceerde prijsregels: toeslagen voor weekenden of starttijden, gebaseerd op duur, enz.
- Ondersteuning van kortingsbonnen en promoties, zoals “Eerste keer korting” en “Twee voor de prijs van één”
- Mogelijkheid om btw of andere belastingen toe te passen op de prijs
- Ondersteuning voor kredietpakketten
-
Notificaties & herinneringen
- Instelbare e-mail- en sms-bevestigingen, herinneringen en follow-ups
-
Aangepaste huisstijl & lay-out
- Mogelijkheid om de interface en e-mails volledig te white-labelen, inclusief domein
- Pas lettertypen, taal, valuta, tijdzone, logo enz. aan
- Voeg aangepaste velden, labels en aparte formulieren voor gebruikers toe
- Integreer uw agenda binnen uw eigen website
-
Teams & toegangsbeheer
- Uitgebreide rechten voor gebruikers en personeel
- Wijzigingen uitvoeren namens een klant
-
Meertalig & alle valuta’s
- Ondersteunt 35 talen en alle valuta’s
- Ondersteuning voor alle tijdzones
-
Koppelingen
- Automatisch een link naar Zoom of Google Meet toevoegen aan een online afspraak
- Koppel een SuperSaaS-agenda aan andere systemen via webhooks of API
- Gebruik integratie-oplossingen van derden zoals Make en Zapier om te koppelen aan bestaande platforms zoals Slack, MailChimp enz.
-
Rapportage & analyse
- Ingebouwde analyses van boekingen en gebruik
- Exporteer gegevens voor verdere analyse
-
Beveiliging & betrouwbaarheid
- Conform de AVG-regelgeving inzake gegevensbescherming
- Historische uptime boven 99,99%
Prijzenstructuur
Gratis versie
- De gratis versie is bedoeld voor licht gebruik en niet-commercieel gebruik (maximaal 50 toekomstige afspraken)
- Er is geen creditcard nodig om te registreren
- Advertenties worden getoond in de gratis versie
- Agenda synchronisatie is niet inbegrepen na de gratis proefperiode
Betaalde pakketten
- Het verschil tussen de betaalde pakketten zit uitsluitend in het maximum aantal toekomstige afspraken en het maximum aantal bewaarde afspraken in het verleden. Afspraken in het verleden tellen niet meer mee voor het totaal. Hoewel dit iets complexer lijkt dan een maandelijkse limiet die andere diensten gebruiken, biedt dit belangrijke voordelen voor de klant. Als u uw limiet overschrijdt, kunt u een beperking instellen op hoe ver vooruit klanten afspraken mogen maken, waarna u vanzelf weer onder de limiet komt. U hoeft dus niet direct te upgraden naar een duurder pakket, zoals bij andere diensten vaak het geval is.
- Er is geen verschil in functies tussen de betaalde pakketten. Alle pakketten bevatten alle functies, behalve de gratis versie die enkele beperkingen heeft op aantal gebruikers en agenda synchronisatie.
Vergelijking met alternatieven & positionering
- SuperSaaS wordt vaak vergeleken met tools zoals Calendly, Acuity Scheduling, Setmore en SimplyBook.me
- In tegenstelling tot veel concurrenten biedt SuperSaaS meerdere agenda’s per account, zeer flexibele boekingsregels en white-label branding, zelfs bij de lagere pakketten
- SuperSaaS positioneert zich expliciet als self-service oplossing, met de laagste prijs, maar toch uitgebreide aanpassingsmogelijkheden
- In tegenstelling tot tools gericht op een specifieke branche (bijv. salonsoftware met POS) richt SuperSaaS zich op brede toepasbaarheid
Typische toepassingen
- Onderwijsinstellingen die kamers, lessen of een-op-een sessies reserveren
- Non-profits die vrijwilligersdiensten of gemeenschapsevenementen beheren
- Schoonheids- of massagesalons die personeel en middelen combineren in één agenda
- Sportfaciliteiten met specifieke reserveringsbehoeften
- Freelancers & kleine bedrijven die betaalbare, aanpasbare agenda’s met betalingsintegratie willen.
Veelgestelde vragen
-
Is SuperSaaS echt gratis te gebruiken?
Ja, SuperSaaS biedt een gratis versie bedoeld voor licht of niet-commercieel gebruik. Deze ondersteunt tot 50 toekomstige afspraken en bevat advertenties.
-
Wat maakt SuperSaaS anders dan andere boekingssystemen?
SuperSaaS onderscheidt zich door zijn extreme flexibiliteit terwijl het toch een van de meest betaalbare oplossingen is. Het biedt gedetailleerde controle over boekingsregels, toegang, prijzen en huisstijl, waardoor het geschikt is voor een breed scala aan toepassingen.
-
Heb ik een eigen website nodig?
SuperSaaS kan naadloos in elke site worden geïntegreerd. Als u (nog) geen website heeft, kunt u ook rechtstreeks de link naar een SuperSaaS-agenda gebruiken — voeg hem toe aan uw e-mailhandtekening, deel via WhatsApp of plaats hem op uw Facebook- of Instagram-pagina.
-
Heeft SuperSaaS een mobiele app?
Wanneer u (of uw klanten) een agenda bezoekt met een mobiel apparaat, zoals een iPhone of Android telefoon, toont het systeem automatisch een versie die is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. U hoeft geen app te downloaden.
-
Bied SuperSaaS telefonische ondersteuning?
SuperSaaS is een self-service systeem, dit houdt in dat al onze klanten het systeem zelf instellen met behulp van documentatie. Wij hebben daarom niet de mogelijkheid voor video- of telefoongesprekken. Op die manier kunnen we onze prijzen zo laag houden. Waar nodig bieden wij online support ter ondersteuning. Mocht u specifieke vragen hebben over instellingen dan help ik u hier graag bij via e-mail.
-
Kan ik een demo plannen?
Wij bieden geen online demo’s aan. SuperSaaS is een zelfbedieningssysteem, wat betekent dat al onze klanten hun eigen systeem inrichten met behulp van de uitgebreide documentatie op onze website. Dit stelt ons ook in staat onze prijzen zo laag mogelijk te houden. Wij bieden wel online ondersteuning via e-mail als u vragen heeft over specifieke systeeminstellingen. Op deze pagina vindt u enkele demo-agenda’s waarmee u kunt experimenteren: https://www.supersaas.nl/info/voorbeelden Wij raden u echter aan om alle functies van het systeem zelf uit te proberen met een gratis account.
-
Hoe maak ik een agenda aan?
Als u nog bezig bent om de agenda in te stellen dan kan onze uitgebreide documentatiepagina u helpen om de agenda geheel aan te passen naar uw eigen wensen: https://www.supersaas.nl/info/support U kunt eventueel de Google-zoekfunctie op deze pagina gebruiken om naar specifieke onderwerpen te zoeken. Mocht u dan nog vragen hebt over specifieke instellingen, mag u natuurlijk altijd contact opnemen per e-mail. Enkele aanvullende bronnen die u wellicht handig vindt: 1. Demo-schema’s waar u mee kunt experimenteren: https://www.supersaas.nl/info/voorbeelden 2. YouTube-kanaal met enkele nuttige video’s: https://www.youtube.com/user/ScheduleAppointment 3. Handleidingen: https://www.supersaas.nl/info/handleidingen 4. Voorbeeld van een website geïntegreerd met een SuperSaaS agenda: https://supersaasdemo.wixsite.com/supersaas 5. Lijst van software die werkt met SuperSaaS: https://www.supersaas.nl/info/integratie
-
Kunt u helpen met de implementatie of iemand aanbevelen die dat kan?
SuperSaaS is een zelfbedieningssysteem, wat betekent dat al onze klanten hun eigen systeem inrichten met behulp van de documentatie op onze website. Wij richten de software niet in voor klanten; op deze manier kunnen wij onze prijzen zo laag mogelijk houden. Een bijkomend voordeel voor klanten is dat zij altijd volledige controle over hun systeem behouden en niet afhankelijk zijn van derden wanneer de configuratie moet worden aangepast. Wij bieden wel online ondersteuning via e-mail als u vragen heeft over specifieke (technische) systeeminstellingen. Uit ervaring weten wij dat de meeste webontwikkelaars uitstekend met SuperSaaS kunnen werken. Als u hulp wilt bij de inrichting, raden wij aan samen te werken met een betrouwbare ontwikkelaar uit uw eigen netwerk. Omdat wij de kwaliteit niet kunnen garanderen, geven wij de voorkeur aan het niet aanbevelen van specifieke partijen.
-
Hoe zit het met privacy, back-ups, etc.?
SuperSaaS wordt door verschillende grote bedrijven binnen en buiten Nederland gebruikt. Omdat we door de aard van onze bedrijfsvoering afhankelijk zijn van langetermijnklanttevredenheid, gaan we serieus om met privacy en computerveiligheid. Alle gegevens blijven in ons systeem staan en komen niet op servers buiten de EU terecht. U kunt ze daar op ieder moment inzien, downloaden of verwijderen. In uw account kunt u zelf aangeven welke gegevens zichtbaar zijn voor derden. Onze servers staan in een professioneel datacentrum dat aan de laatste stand van de techniek voldoet met 24/7 bewaking, dubbel uitgevoerde stroomvoorziening / internet toegang en automatisch back-ups naar verschillende locaties stuurt. SuperSaaS heeft sinds 2007 een uptime van meer dan 99,99%. In aanvulling hierop voldoen we uiteraard volledig aan de “Algemene Verordening Gegevensbescherming” (AVG / GDPR) richtlijn. U kunt hier meer over lezen via https://www.supersaas.nl/info/avg_gdpr
-
Kunt u mij voorbeelden geven van andere klanten?
U kunt een lijst met klanten die hiertoe hun toestemming hebben gegeven vinden op de pagina: https://www.supersaas.nl/info/reviews Deze pagina bevat overigens geen links naar specifieke agenda’s aangezien er aan de “buitenkant” weinig te zien is zonder het maken van een boeking, we graag willen voorkomen dat mensen (nep) testboekingen maken in de agenda’s van onze klanten. Om de software uit te testen kunt u wel gebruik maken van onze demo agenda’s: https://www.supersaas.nl/info/voorbeelden
-
Wat wordt bedoeld met “toekomstige reserveringen”?
Het aantal toekomstige reserveringen betreft het totale aantal reserveringen die al in de agenda staan, maar nog niet hebben plaatsgevonden. Er is geen limiet per maand. Zodra een afspraak of les voorbij is, telt deze niet meer mee voor het totaal aantal toekomstige reserveringen. Via je account kun je altijd bijhouden hoeveel toekomstige reserveringen je op dat moment hebt: https://www.supersaas.nl/accounts/usage
-
Welk pakket moet ik hebben?
Welk pakket u nodig heeft, hangt af van het aantal toekomstige reserveringen u verwacht dat er maximaal in de agenda zullen staan. Hier kunt u zelf invloed op uitoefenen door restricties in te stellen, bijvoorbeeld het maximum aantal reserveringen per klant, een bepaald tijdsframe waarin deelnemers kunnen boeken, etc. Meer over deze mogelijkheden kunt u lezen op https://www.supersaas.nl/info/doc/proces/limieten Onder toekomstige reserveringen verstaan wij de reserveringen die al in de agenda staan, maar nog niet hebben plaatsgevonden. Zodra een afspraak eenmaal geweest is telt deze niet meer mee voor het totaal aantal toekomstige reserveringen. Er is geen limiet op het aantal reserveringen dat per maand wordt gemaakt. Als u niet zeker weet welk pakket er nodig is, kunt u gewoon klein beginnen en later upgraden als blijkt dat dit nodig is. Het systeem geeft altijd een waarschuwing als het pakket te klein blijkt en geeft in dat geval ruim de tijd om het pakket aan te passen.
-
Hoeveel afspraken kan ik per maand maken?
Het aantal toekomstige reserveringen betreft het totale aantal reserveringen die al in de agenda staan, maar nog niet hebben plaatsgevonden. Zodra een afspraak voorbij is, telt deze niet meer mee voor het totaal aantal toekomstige reserveringen. Op http://www.supersaas.nl/accounts/usage in uw account kunt u zien hoe dit precies berekend wordt. Er is geen limiet op het aantal reserveringen dat per maand gemaakt wordt. Dit lijkt wellicht ingewikkelder dan de maandelijkse limieten van veel andere services, maar het heeft voor u als gebruiker een aantal belangrijke voordelen. Op het moment dat u over uw afsprakenlimiet heen gaat, kunt u bijvoorbeeld aanpassen hoe ver van tevoren klanten een afspraak kunnen maken. Op die manier valt uw account na verloop van tijd automatisch weer onder de limiet. Zo wordt u niet gedwongen om meteen naar een groter pakket te upgraden, zoals dat bij andere services vaak wel het geval is.
-
Kunt u mij een factuur sturen om te betalen?
We kunnen alleen betalingen via creditcard of PayPal accepteren. Mocht een creditcard geen optie zijn, dan is PayPal een goed alternatief: een PayPal account is gratis aan te maken en kan bijvoorbeeld ook worden gekoppeld aan een bankrekening zodat daarvan automatisch wordt afgeschreven. Daarnaast is het mogelijk het saldo van de PayPal rekening via iDeal op te hogen. Als het voor uw organisatie niet mogelijk is om één van deze opties te gebruiken dan is het wellicht een oplossing om een web developer te vragen om een abonnement af te sluiten namens u, en u daarvoor te factureren. Uit ervaring weten wij dat de meeste developers goed overweg kunnen met SuperSaaS.
-
Ik wil een groter/kleiner pakket, wat gebeurt er met mijn huidige betaling?
Op het moment dat u een ander pakket kiest dan zal het systeem meteen overschakelen op de limiet van het nieuwe pakket. Het systeem brengt de nieuwe prijs echter pas in rekening vanaf de volgende betaalperiode. Het verschil in prijs zal verrekend worden in een aantal dagen; uw huidige periode zal eerder aflopen of u ontvangt een aantal gratis dagen.
-
Hoe kan ik ingelogd blijven in SuperSaaS, zonder telkens opnieuw te moeten inloggen?
Aan het login systeem van SuperSaaS is recentelijk niets veranderd. Browsers zijn de laatste tijd veel strenger geworden in welke cookies ze bewaren, om te voorkomen dat gebruikers ongewild gevolgd worden. Hierdoor kan het zijn dat je telkens opnieuw moet inloggen. Een paar dingen om te controleren: 1. Zorg dat je browser niet in “Private” of “Incognito” modus staat. 2. Zorg dat je de https link naar SuperSaaS gebruikt, cookies worden niet meer opgeslagen op een http link. Je kunt de https link in je bookmarks opslaan om dit te voorkomen. 3. Zorg dat er geen cookie blockers geïnstalleerd zijn die de cookies van SuperSaaS tegenhouden. 4. Zorg dat je onze site niet benaderd via een zogenaamde iframe vanaf een andere site.
-
Kan ik synchroniseren met Booking.com?
SuperSaaS heeft een webcal interface en zover bij ons bekend kan Booking.com deze uitlezen. Daarnaast kunnen wij ook synchroniseren met een Google Agenda dus zou er op die manier een connectie gemaakt kunnen worden. Op de website van Booking.com kunt u meer informatie vinden evenals de stappen om een externe agenda te koppelen: https://partner.booking.com/nl/hulp/prijzen-beschikbaarheid/extranet-kalender/uw-kalenders-synchroniseren-op-verschillende-kanalen
-
Kan ik een-op-een en groepsboekingen combineren in één agenda?
Veel van onze klanten bieden zowel een-op-een afspraken als groepslessen aan. Het is dan ook logisch dat mensen vaak vragen hoe u beide in één planning kunt combineren. Het type planning dat we aanbieden voor groepsafspraken noemen we een “capaciteit” agenda. Deze is speciaal ontworpen voor lessen en groepssessies. Flexibele een-op-een afspraken op dezelfde agenda worden echter niet ondersteund. Dit is een bewuste keuze om de interface eenvoudig en gebruiksvriendelijk te houden. Er zijn gelukkig meerdere manieren om beide soorten boekingen toch mogelijk te maken, elk met hun eigen voor- en nadelen:
Optie 1: U kunt op de “capaciteit” agenda tijdsloten aanmaken met een capaciteit van 1 voor een-op-een afspraken. Dit raden we alleen aan als je er maar een paar per week hebt. Het is eenvoudig, maar niet erg praktisch: u moet alle tijdsloten handmatig aanmaken, wat veel werk is. Bovendien wordt de agenda snel onoverzichtelijk, waardoor groepsafspraken lastig te herkennen zijn.
Optie 2: Laat gebruikers eerst kiezen tussen een een-op-een (resource) agenda of een groepskalender (capaciteit), en stuur ze daarna door naar de juiste. Om makkelijk te kunnen wisselen, kunt u boven de agenda een link toevoegen naar de andere. Zorg er wel voor dat een-op-een afspraken niet geboekt kunnen worden tijdens groepssessies. U kunt die tijden handmatig blokkeren, of de groepskalender koppelen aan een Google- of Outlook agenda, zodat die tijden automatisch uit de een-op-een agenda worden gehaald.
Optie 3: U kunt een agenda van het type “service” maken met één (of meerdere) diensten voor een-op-een afspraken en één (of meerdere) voor groepssessies. Dit is de meest flexibele oplossing, maar ook wat complexer om op te zetten. Begin met het aanmaken van een “resource” agenda, waarbij het aantal resources gelijk is aan het aantal beschikbare plekken in een groepssessie. Maak daarna een “service” agenda met twee diensten: de een-op-een dienst gebruikt alle beschikbare resources, terwijl de groepsdienst maar één plek gebruikt per boeking. U kunt dit verder uitbreiden met extra functies, zoals diensten met verschillende lengtes. Ook kunt u ervoor kiezen dat alleen beheerders of superusers groepssessies kunnen aanmaken, door die dienst te verbergen voor normale gebruikers. Maak hiervoor een gedeelde resource aan (bijvoorbeeld “gids”) en koppel deze aan zowel de groeps- als de een-op-een dienst om dubbele boekingen te voorkomen. Door de dienst op “verborgen” te zetten, is deze alleen boekbaar door een beheerder of superuser. Tot slot kunt u een extra dienst toevoegen waarmee gebruikers zich kunnen inschrijven voor een al aangemaakte groepssessie, zodat u een-op-een en groepsafspraken kunt combineren. -
Kan ik namen en details verbergen voor andere gebruikers?
U kunt zelf instellen wat andere gebruikers kunnen zien. Om te voorkomen dat gebruikers elkaars gegevens kunnen zien, gaat u naar de configuratiepagina, selecteert u het tabblad “Toegang” en onder de kop “Kan een gebruiker de details zien van boekingen die door iemand anders gemaakt zijn?” selecteert u de optie “De agenda laat zien wanneer er geboekt is, maar zonder verdere details”. Houd er rekening mee dat, wanneer u bent ingelogd als beheerder, u altijd de details van iedereen kunt zien. Om te bevestigen dat de instelling echt werkt zoals bedoeld is, kunt u uitloggen en naar uw agenda gaan als gebruiker (of de agenda openen in een andere webbrowser).
-
Hoe kan ik deelname registreren?
In het systeem is er geen mogelijkheid om dit automatisch te doen. Een manier om bij te houden of mensen een klas hebben bijgewoond is om een supervisor veld toe te voegen, welke vervolgens handmatig bijgewerkt kan worden nadat de klas heeft plaatsgevonden. Dit is eenvoudig in te stellen met behulp van de stappen op https://www.supersaas.nl/info/doc/proces/reserveringsproces_informatie of door de instructie video te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=uv-sWspVldM
-
Hoe kan ik openingstijden tweemaal opsplitsen?
Met SuperSaaS kunt u slechts één splitsing in de openingstijden definiëren, maar er zijn verschillende andere manieren om te definiëren wanneer de kalender beschikbaar is. Het belangrijkste is dat u “Beperkingen van de starttijd” kunt instellen in de configuratie bij het tabblad “Middelen”. In plaats van te definiëren wanneer het schema niet beschikbaar is, wordt bepaald wanneer het wel beschikbaar is, bijvoorbeeld: “8:00, 10:00, 12:00,” enz. Als die methode niet geschikt is, kunt u ook overwegen om uw beschikbaarheid in Google Agenda te maken en deze te synchroniseren met SuperSaaS.
-
Hoe zie ik afspraken die wachten op goedkeuring?
U kunt alle openstaande en goedgekeurde afspraken in uw agenda bekijken via het overzicht, die u kunt vinden via Beheren. De boekingen met een P aanduiding in de lijstweergave zijn de openstaande boekingen in uw planning. Daarnaast zult u in het functiemenu een optie “Goedkeuren” zien, waar alle nog goed te keuren afspraken terug te vinden zijn.
-
Hoe kan ik tijden blokkeren?
Afhankelijk van uw specifieke wensen zijn er een aantal opties om tijdstippen te blokkeren: 1. U kunt zelf de tijd vullen door een boeking te maken. Als beheerder bent u niet gebonden aan limieten, zodat u bijvoorbeeld een boeking van meerdere dagen zou kunnen maken. 2. U kunt bij “Vakantiedagen” een bepaalde periode aangeven waarop u niet beschikbaar bent. 3. U kunt synchroniseren met een Google of Outlook agenda (https://www.supersaas.nl/info/doc/integreren/synchroniseren) en uw beschikbaarheid daar opgeven. 4. U kunt de openingstijden aanpassen door deze bijvoorbeeld te splitsen.
Alleen de eerste optie telt mee voor het aantal reserveringen dat u kunt maken binnen uw abonnement, de anderen niet. -
Hoe kan ik een notificatie versturen voor een verwijderde boeking of een geannuleerde les?
Als u alleen een annuleringsbericht wilt sturen naar één gebruiker, kunt u “optreden als” een andere gebruiker en vervolgens de boeking verwijderen. Tijdens het verwijderen verschijnt er een optie om het annuleringsbericht te versturen. Als u een notificatie wilt sturen voor een geannuleerde les, kunt u ook alle deelnemers e-mailen die zich hebben ingeschreven voor een specifiek tijdslot of les. Ga daarvoor naar het tabblad Beheren voor die agenda, en klik onder het tabblad Overzicht op het vergrootglas-icoon. Onderaan kunt u vervolgens “e-mail iedereen in deze les” selecteren. U kunt daarna via uw eigen e-mailprogramma een bericht sturen dat de les is of wordt geannuleerd. We hebben bewust geen functie voor massa-e-mail opgenomen in SuperSaaS, omdat die te gemakkelijk misbruikt zou kunnen worden door spammers. Meer tips over het aanpassen van uw e-mailnotificaties vindt u hier: https://blog.supersaas.com/personalizing_your_emails_with_3_useful_hacks
-
Hoe kan ik tekst in e-mails aanpassen?
U kunt alle e-mailmeldingen en herinneringen aanpassen en personaliseren via Configureren en dan Uiterlijk. Naast standaard tekst kunt u ook autotekst gebruiken, zodat u door middel van een “code” bepaalde gegevens kunt oproepen. Voor meer informatie hierover en de betreffende codes verwijs ik u graag naar https://www.supersaas.nl/info/doc/uiterlijk/berichten_aanpassen
-
Hoe kan ik eigen JavaScript code toevoegen
Er is geen officiële instelling voor, maar als u over de relevante kennis beschikt kunt u de pagina zelf wijzigen door middel van JavaScript. Ga hiervoor naar de configuratiepagina, het tabblad “Lay-out” en klik op de kleine knop “< >” in het vak “Tekst om in de ruimte boven de agenda te tonen”. In het venster wat opent, kunt u door JavaScript te gebruiken veranderingen maken of toevoegen. Hier vindt u meer informatie: https://www.supersaas.nl/info/doc/uiterlijk/script_invoegen