SuperSaaS logo

NIEUWSBRIEF

SuperSaaS header

Wij hebben weer druk gebouwd, verbeterd en verfijnd aan SuperSaaS. Graag vertellen wij u in deze nieuwsbrief meer over de meest relevante verbeteringen en nieuwe features. Wellicht zit er iets tussen waar u nèt op zat te wachten.


Vernieuwde interface voor mobiele telefoons en tablets

SuperSaaS bood in 2008 als een van de eersten een mobiele website, maar die begon de laatste tijd een beetje ‘Spartaans’ aan te voelen. Kortom, tijd voor een restyling. De vernieuwde mobiele interface is sinds kort beschikbaar. Het moderne responsive ontwerp past de weergave automatisch aan op basis van de schermgrootte. Verder zijn er nieuwe icoontjes en kleuren om het een modernere uitstraling te geven.

Nieuwe mobiele interface

Omdat we weten dat veel van onze klanten tevreden zijn met de originele layout, hebben we de upgrade niet automatisch gemaakt. U kunt overschakelen naar de nieuwe versie door onder Layout Instellingen de optie “Gebruik de nieuwe stijl op mobiele apparaten” aan te vinken. Voor klanten die de voorkeur geven aan de oorspronkelijke interface blijft deze gewoon bestaan.


Veel nieuwe mogelijkheden beschikbaar

Uw bereidheid om uw ideeën en wensen “uit het veld” aan ons te laten weten was weer zeer waardevol. Hartelijk dank daarvoor. Sommige suggesties waren ronduit uniek, andere verzoeken werden zo regelmatig gedaan dat zij al snel bovenaan de wensenlijst – en uiteindelijk in deze nieuwsbrief terecht kwamen.

  • Follow-up e-mailberichten. U kunt nu ook een follow-up e-mailbericht verzenden, bijvoorbeeld om feedback te vragen na een afspraak of om klanten uit te nodigen om een nieuwe afspraak te maken. Door de “follow-up” in te stellen in het verleden kunt u deze functie ook gebruiken om een tweede herinnering te sturen. Verder lezen
  • Meer mogelijke betaalmethodes. Naast PayPal en Mollie zijn nog een aantal bedrijven toegevoegd waarmee u klanten kunt laten betalen: Stripe, ePay en Paytor. Gezamenlijk accepteren zij ongeveer alle mogelijke betaalmethodes en valuta’s waaronder Bitcoin. Verder lezen
  • Webhooks. Webhooks zijn kleine berichtjes die andere websites informeren over gebeurtenissen die in uw SuperSaaS agenda plaatsvinden. Hoewel ze vaak door programmeurs gebruikt worden om uitbreidingen op het systeem te bouwen zijn ze ook prima zonder programmeerkennis te gebruiken: Via Zapier.com kunt u zelf koppelingen maken tussen SuperSaaS en andere bekende websites zoals MailChimp, Google Docs en Salesforce.com. Verder lezen
  • Kortingsbonnen uitgebreid. Er zijn nieuwe mogelijkheden om kortingsbonnen te beperken tot een specifiek doel. Ze kunnen bijvoorbeeld beperkt worden tot een specifieke klas, leraar, dienst of tijdstip van de dag. Verder lezen
  • SMS tekst aanpassen. Via zogenaamde ‘autotekst’ kunt u nu de inhoud van SMS-berichten aanpassen. Het is ook mogelijk om de gehele vooraf gegenereerde tekst te verwijderen. Verder lezen
  • Niet-boekbare openingen. In een groepsagenda kunt u een opening maken waar geen afspraken gemaakt kunnen worden door de capaciteit op nul te zetten. Handig als u die pas op een later tijdstip open wilt zetten of als u een notitie op de agenda wilt tonen. U kunt als beheerder nog wel afspraken toevoegen.
  • Allerlei kleine verbeteringen: Naast de meer in het oog springende vernieuwingen zijn er allerlei kleinere verbeteringen gedaan. Zo zijn er meer autotekst opties bijgekomen, zijn er meer talen beschikbaar (nu 29) en is er nu ook klantenservice in het Zweeds. U kunt nu ook instellen hoeveel afspraken een gebruiker per maand mag maken en instellen dat gebruikers die een bepaalde tijd niet hebben ingelogd automatisch verwijderd worden.

Ook is er behoorlijk gesleuteld ‘onder de motorkap’, waardoor de site een stuk sneller is geworden. We gebruiken bijvoorbeeld technologie die alleen het stuk van de agenda tekent waar u nu mee bezig bent, in plaats van de hele pagina. Verder wordt informatie vanzelf gedownload vanaf de server die het dichtste bij u in de buurt is wat het vooral veel sneller maakt vanuit het buitenland.


SuperSaaS-klanten zijn vindingrijk

Een leuk aspect van het werken aan SuperSaaS is dat we telkens zien dat mensen nieuwe, creatieve manieren vinden om het systeem te gebruiken.

De meeste mensen maken voor het eerst kennis met SuperSaaS als ze het gebruiken om een afspraak te plannen voor fysiotherapie of een tennisles. Maar als ze eenmaal de mogelijkheden ontdekt hebben dan wordt het vaak voor allerlei andere zaken buiten het werk om ingezet, zoals de ouderavond op school.

Inventieve gebruikers

Organisaties van allerlei soorten en maten gebruiken SuperSaaS voor allerlei doeleinden; van het boeken van vergaderzalen tot het aanmelden voor een bikram-yoga groepsles. De Amerikaanse kustwacht gebruikt SuperSaaS om interne trainingen te organiseren. In Kuala Lumpur is er een limousinechauffeur die zijn klanten ritjes naar het vliegveld laat boeken. Tegelijkertijd worden er in Haïti hulpverleners via SuperSaaS ingeroosterd en houden in een weeshuis in Bulgarije vrijwilligers hun beschikbaarheid bij. We hebben het systeem bewust zo flexibel mogelijk gemaakt, maar we blijven ons verbazen over de diversiteit aan toepassingen die mensen bedenken.


We horen graag van u

Mede dankzij al uw waardevolle suggesties, adviezen en verzoeken zijn wij het meest flexibele en betaalbare online boekingssysteem. We blijven leren en groeien en we waarderen uw feedback dus ten zeerste. U kunt ons bereiken via het contactformulier op de website of door te antwoorden op deze e-mail.